Ohjeita lahjakorttihallintaan

Olemme koostaneet tähän alle ohjeita, joista voi olla apua lahjakorttijärjestelmän käyttämisessä.

Mikäli alla olevat ohjeet eivät auta, voit laittaa sähköpostia joona.turunen@triogroup.fi tai soittaa +358 44 345 1998 (jos et saa vastausta, lähetä soittopyyntö tekstiviestillä).

Voit lähettää kehitysideoita palvelun kehittäjille tästä.

Ylälaidasta on mahdollista suodattaa lahjakortteja niiden tilan / statuksen mukaan; esimerkiksi siis aktiivisten tai jo käytettyjen mukaan.

Lahjakorttihallinnan vasemmassa laidassa näkyy lahjakortin tila (aktiivinen / jo käytetty / poistettu) erilaisin symbolein. Kun viet hiiren symbolin päälle, näkyy symbolin sanallinen kuvaus, kuten esimerkiksi ”aktiivinen” tai ”käytetty”.

Lunasta lahjakortti noudattamalla seuraavia vaiheita:

1) Etsi asiakkaan lahjakortti lahjakorttihallinnasta käyttämällä ”Kortti-ID:tä”. Löydät sen lahjakortin alaosasta, ja se on muotoa 12345ABC. Syötä tämä Kortti-ID kuvassa näkyvään hakukenttään (punainen suorakaide alla olevassa ohjekuvassa).

 

2) Löydettyäsi oikean lahjakortin, klikkaa ”check”-painiketta kyseenomaisen lahjakortin riviltä (neliöity punaisella ohjekuvaan). Mikäli painiketta ei ole kyseisen lahjakortin kohdalla, lahjakortti on jo käytetty. Lisätietoja lahjakortin käyttöhistoriasta pääset katsomaan lisätieto-ikkunasta ja sen oikeasta laidasta.

3) Seuraavaksi lahjakortilta lunastetaan arvoa. 

Jos lahjakortti on kertakäyttöinen (esim. keila- tai biljardikortti), riittää, kun klikkaat ”Lunasta kortilta arvoa”. Halutessasi voit lisätä muistiinpanoja lunastustapahtumaan liittyen.

Jos lahjakortti on laskevasaldoinen (avoimen summan lahjakortti), syötä lahjakortilta veloitettava summa (arvonlisäverollisena) tekstikenttään ja klikkaa ”Lunasta kortilta arvoa”. Voit tässäkin lunastustapahtumassa lisätä muistiinpanoja.

Mikäli kyseessä on sarjakortti, esimerkiksi kymmenen (10) kerran sulkapallokortti, lunastus tapahtuu seuraavasti: Vähennä kortin arvoa euromäärä, joka vastaa yhden käyntikerran osuutta. Esimerkiksi 10 kerran kortin arvosta vähennetään joka kerta 1/10 -osaa. Vastaavasti 5 kerran kortista vähennetään joka kerta 1/5 -osaa.

Voit katsella korttikohtaisia lisätietoja klikkaamalla kortin Kortti-ID:tä tai oikealta toimintopainikkeista ”Näytä lisätietoja”.

Lisätiedoista pystyy katselemaan esimerkiksi ostajan tietoja sekä kortin tapahtumalokia, josta näkyy esimerkiksi ostohetki, kortin käyttöajat sekä niihin liittyvät mahdolliset muistiinpanot.

Muistiinpanoja voi lisätä milloin vain tässä kyseenomaisessa lisätietoikkunassa.

Pyydä asiakasta tarkastamaan sähköpostin roskapostikansio ja odottamaan vähintään puoli tuntia tilauksen jälkeen. Pääsääntöisesti lahjakortti toimitetaan parissa minuutissa, mutta ruuhka-aikoina tai asiakkaan tilatessa lukuisia lahjakortteja kerralla, aika voi olla pidempi.

Mikäli lahjakorttia ei löydy roskapostista, asiakas on todennäköisesti syöttänyt väärän sähköpostiosoitteen.

Tällaisissa tilanteissa pyydä asiakasta olemaan yhteydessä tekniseen tukeen joona.turunen@triogroup.fi, niin selvitämme asian asiakkaan kanssa.

Kortin arvo on virheellisen veloituksen jälkeen suurempi kuin nolla:

Korjaaminen onnistuu seuraavasti. Avaa kyseenomaisen lahjakortin tarkemmat tiedot klikkaamalla kyseisen kortin kortti-ID:tä. Sen jälkeen selaa hieman alaspäin, niin näet tehdyt lunastustapahtumat. Muokkaa virheellistä lunastustapahtumaa klikkaamalla kyseisen veloitustapahtuman palkin oikealla ylhäällä olevaa kynää. Korjaa lunastettava summa avautuvaan kenttään ja paina ”Tallenna”.

 

Kortin arvo virheellisen veloituksen jälkeen on tasan nolla, eli kortin tila on ”Käytetty”:

Korjaaminen onnistuu seuraavasti. Avaa kyseenomaisen lahjakortin tarkemmat tiedot klikkaamalla kyseisen kortin kortti-ID:tä.

Vaihda kortin tila (status) arvosta ”Käytetty” arvoon ”Aktiivinen”. Tämän jälkeen paina oikean reunan ”Tallenna lahjakortin tiedot” -painiketta.

Kun sivu on latautunut uudelleen, selaa hieman alaspäin, niin näet tehdyt lunastustapahtumat. Muokkaa virheellistä lunastustapahtumaa klikkaamalla kyseisen veloitustapahtuman palkin oikealla ylhäällä olevaa kynää. Korjaa lunastettava summa avautuvaan kenttään ja paina ”Tallenna”.

Tiedustele asiakkaalta kohteliaasti syytä perumiselle, sillä voihan olla, että asiakas on ymmärtänyt jotain väärin ja haluaa siksi perua ostonsa.

Asiakkaalla on oikeus perua ostotapahtuma 14 vuorokauden sisällä ostopäivästä.

Ohjeista, että hän voi perua oston ja saada rahat takaisin ottamalla yhteyttä verkkokaupan tekniseen tukeen.

Yhteydenotto onnistuu helpoiten verkkokauppanne asiakaspalvelu-sivulta ”Tekninen tuki: verkkokauppaan liittyvät asiat”-otsikon alta.

Tässä tilanteessa todennäköisin vaihtoehto on, että lahjakortin ostotapahtuma on ostamisen jälkeen peruttu kuluttajansuojalain mukaisessa 14 vrk perumisajassa, ja rahat on palautettu.

Toimitusehtojen mukaisesti vastuu lahjakortin säilyttämisestä on asiakkaalla. Lahjakortti on kuitenkin mahdollista löytää järjestelmästä myös asiakkaan nimellä tai sähköpostiosoitteella kortti-ID:n sijasta käyttämällä normaalia hakukenttää.